- Totalt 0 kr
Allmänt
Då vi är grossister är det endast företag som kan beställa direkt från oss.
När du loggat in blir alla priser synliga. Samtliga priser är exkl moms och frakt.
Övergiven kundvagn
Om du har lagt varor i kundvagnen utan att fullfölja köpet, e-postar vi en kom-ihåg-lista till dig över de produkter som du lagt i kundvagnen, förutsatt att du:
- prenumererar på vårt nyhetsbrev,
- eller är registrerad kund hos oss,
- eller har angett din e-postadress hos oss på annat vis.
Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp hos oss så smidigt och enkelt som möjligt. Du kan när som helst återskapa kundvagnen med alla varorna i eller låta bli. Du behöver således inte agera om du ej önskar fullfölja köpet.
Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.
Beställning
Då vi är grossister kan endast företag beställa direkt från oss.
Betalning och Leverans
Leverans mot förskottsbetalning eller faktura efter sedvanlig kreditprövning. Dröjsmålsränta vid sen betalning.
Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten.
Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.
Ångerrätt
Kontakta oss så skall vi försöka hjälpa er på bästa sätt. Vissa varor går dock ej att returnera.
- vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel
- vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits
Observera också att det enligt lag är du som ska betala för returfraktkostnaderna.
Reklamationer, transportskador och återköp i vissa fall.
Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast. Transportskador skall reklameras direkt till DHL eller UPS och senast 8 dagar efter att du tog emot varan.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan. Kontakta oss innan ev retur.
Tryckfel m.m.
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.
Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.